Læsekredse

Biblioteket hjælper gerne med at skaffe bøger til din læseklub. Bøgerne kan lånes i 6 uger, så der er god tid til at læse og diskutere.

Vi skaffer i dag bøger til ca. 50 læsekredse, hvor mere end 300 borgere får mulighed for i samvær med andre at diskutere og udveksle meninger om litteratur.

Du bestiller bøger til din læsekreds ved at sende en mail til Katrinemj@struer.dk eller lah@struer.dk.

Biblioteket har indkøbt et større antal eksemplarer af en række titler, som er specielt velegnede til læsekredse. Her kan du evt. finde inspiration til, hvad I skal læse.

SE LISTE OVER BØGER INDKØBT TIL LÆSEKREDSE >>

Vil I oprette en læsekreds, så udvælg en kontaktperson, som giver biblioteket besked om:

• hvilken bog I vil læse
  • hvor mange eksemplarer I skal bruge
  • hvornår I vil hente bogen

Gode råd, når du bestiller bøger til din læsekreds:

• Bestil i god tid. Hvis du vil være sikker på at få alle bøgerne til tiden, skal du bestille mindst 14 dage før, du vil afhente bøgerne.
  • Vær opmærksom på, at det ofte ikke er muligt at skaffe helt nye eller meget efterspurgte titler. Så det er altid en god ide at have en alternativ titel parat.

Biblioteket sørger for, at de bestilte bøger står klar til dig på den aftalte dag. Du kan hente bøgerne ved skranken i biblioteket. Lånetiden er 6 uger.