For voksne

Fælles om historierne: Guidet fælleslæsning

14.05.24
I maj starter vi et forløb med fælleslæsning for alle, der gerne vil med i et dejligt fællesskab om gode historier og gode samtaler.

Hver gang vi mødes, tager en af bibliotekets to læseguider (Katrine M. og Katrine F.) en tekst (typisk en novelle) med, som hun læser højt for gruppen, så vi kan opleve den sammen. Undervejs bliver der holdt pauser, hvor der er plads til refleksion og snak. Det giver en følelse af fællesskab, når vi sidder sammen og lytter og bagefter snakker om teksten og hvad der ellers dukker op. Der er selvfølgelig kaffe på kanden.

Det kræver ingen forberedelse eller særlige forudsætninger at deltage, og alle uanset alder, køn, livssituation og læsevaner kan være med – også hvis man aldrig læser selv.

Gruppen har plads til højst 10 medlemmer, der mødes tirsdag formiddag på biblioteket fra 10-11:30. Vi mødes 6 gange, og det er helt gratis at være med. Første gang er tirsdag den 7. maj.

Datoer: 7/5, 14/5, 21/5, 28/5, 4/6 & 11/6

Vil du høre mere om tilbuddet, er du meget velkommen til at kontakte Katrine M. på 20128736 eller katrinemj@struer.dk